האזינו לעימות • הרב פרץ מול שרנסקי: האם הסוכנות תקים בתי דין לגיור?

    דוד לזר 1 Comment on האזינו לעימות • הרב פרץ מול שרנסקי: האם הסוכנות תקים בתי דין לגיור?
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חשש כבד מפרצה בחומת הגיור: היום פורסם בעיתון 'הארץ' כי חבר הנאמנים העולמי של הסוכנות היהודית, שהתכנס אתמול בתל אביב, החליט להקים בית דין רבני עצמאי שיערוך גיורים בחו"ל לפי ההלכה האורתודוקסית, גיורים שיוכרו גם לצורך חוק השבות.

    על פי הפרסום ההחלטה תחתור תחת סמכותה של הרבנות הראשית, שיחד עם המפלגות החרדיות בממשלה פועלת לבצר את הסטטוס קוו בענייני גיור בישראל.

    הערב (חמישי) ב'מהדורה המרכזית' בהגשתו של אבי מימרן ב'קול חי' התעמתו יו"ר הסוכנות היהודית מר נתן שרנסקי והרב יצחק פרץ – ראש מערך הגיור מטעם הרבנות הראשית לישראל.

    בראשית דבריו הצדיק שרנסקי את החלטת הסוכנות ואמר כי "אנחנו נקים בתי דין לגיור שיפעלו ברחבי העולם – שבהם יהיו רבנים שהוכשרו בעבר על ידי הרבנות ושניתן להם הסמכה לגיור, אנחנו נממן את אותם רבנים ובכך ענין הגיור יהיה נגיש יותר על המעוניינים בחו"ל".

    שרנסקי הדגיש שוב כי "אנחנו לא קובעים למי יש הסמכה לעשות גיור, את ההסמכה נתנה הרבנות לאותם רבנים, נשלח לשם רק רבנים שיש להם אישור וניסיון במדינת ישראל. אבל הגיור עצמו הוא באחריותו של של הרב שיבדוק כי אותם האנשים עונים על כל הקריטריונים של הגיור".

    לדבריו הגיב הרב פרץ שהדגיש כי "הדבר יהווה פרצה חמורה", לדבריו, "כשצריך לשלוח בית דין לחו"ל – הרבנות הראשית בראשותו של הראשון לציון והרב הראשי – עושה זאת באופן מידי, מעולם לא הייתה בזה בעיה, משלחות הרבנות טסות ומגיירות בחו"ל והמתגיירים מקבלים תעודה".

    "אם הסוכנות תתחיל להתעסק בזה נגיע למצב שיגרום למתגיירים עוגמת נפש גדולה – כי הם יבואו לארץ והם ישמעו שמבחינת הרבנות הראשית הם לא נחשבים כגרים", מדגיש הרב פרץ, "אדרבה, שהסוכנות תממן לרבנות את בתי הדין בחו"ל".

    לדבריו השיב שרנסקי כי "אם לא הייתה בעיות – לא היינו מקבלים כל כך הרבה פניות. האמת היא שהרבנים שהרבנות הראשית שולחת הם לא עומדים מספיק בתנאים שאנחנו רוצים, כהם מקשים על המתגיירים", אמר שרנסקי בגילוי.

    עוד הוסיף יו"ר הסוכנות כי "אני מכיר מקרים שהרבנות לא הסכימה לגייר ואותם אנשים הלכו לגיור רפורמי ועם זה באו וקיבלו אזרחות בארץ, אני רוצה למנוע דברים כאלו ולחזק את הגיור האורתודוקסי על יד בתי הדין שלנו"ף לדבריו, "איך יכול להיות שרבנים שמוכרים על ידי הרבנות הראשית שעשו אלפי גיורים ורק בגלל שהם בבתי הדין שלנו – הם לא מוסמכים?".

    האזינו לראיון המלא:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כותבים טשרנסקי/צ'רנסקי!!!!!